Předpisy
- Zde můžete zadat libovolně dlouhý formátovaný text.
- Obrázek můžete vložit také pomocí modulu Správa souborů
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ PŘED POUŽITÍM PODMÍNEK PRO MODELOVÉ DŮVĚRYHODNÉ OBCHODY!
Před použitím následujícího vzorového vzoru pravidel a předpisů, připraveného na základě polského práva pro obchody prodávající na polském trhu, byste měli zvážit, zda je nutné jej přizpůsobit individuálním potřebám vašeho internetového obchodu a zvolenému obchodnímu modelu. Standardní šablona nemusí být dostatečná pro obchody, které vzhledem k povaze svého podnikání potřebují přizpůsobená a propracovanější řešení.
Vyplňte prosím správně žlutě označená pole a prostudujte si související vysvětlivky v naší partnerské Příručce důvěryhodných obchodů, která je po registraci k dispozici odběratelům newsletteru na adrese webové stránky Trusted Shops.
Upozorňujeme, že použití vzorových šablon nenahrazuje právní poradenství a nutnost sledovat vývoj legislativy. Uvedená vzorová ustanovení jsou vytvořena s maximální možnou péčí. Veškeré informace jsou však pouze obecné povahy a nepředstavují právní poradenství. Trusted Shops neodpovídá za jejich úplnost. Pokud potřebujete právní poradenství s ohledem na individuální potřeby vašeho internetového obchodu, obraťte se na právníka.
Vezměte prosím na vědomí, že použití těchto podmínek vám nedává právo používat grafické nebo slovní odkazy na Trusted Shops, jako například "Záruka Trusted Shops", "Trusted Shops Trustmark s ochranou kupujícího" nebo jakýkoli jiný výraz, který by mohl vyvolat dojem, že váš obchod je certifikovaným členem Trusted Shops.
Informace o tom, jak používat značku důvěryhodnosti Trusted Shops a záruku Trusted Shops, získáte na telefonním čísle +48 22 462 6400 nebo písemně na adrese sales@trustedshops.en.
OBCHODNÍ PODMÍNKY INTERNETOVÉHO OBCHODU [jméno]
Před použitím následujícího vzoru, který vychází z polského práva pro obchody prodávající na polském trhu, je třeba zvážit, zda je třeba jej přizpůsobit individuálním potřebám internetového obchodu. Vyplňte také žlutě označené oddíly, pokud je to vhodné. Pokyny k jejich správnému vyplnění jsou uvedeny v Příručce pro důvěryhodné obchody. Tato šablona byla naposledy aktualizována v červnu 2018.
- Definice
Pojmy používanými v předpisech se rozumí:
- Zákazník - fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační složka, která není právnickou osobou, ale které zvláštní předpisy přiznávají právní subjektivitu, která podává objednávku z obchodu;
- Spotřebitel - Zákazník, který je fyzickou osobou a splňuje definici uvedenou v čl. 22[1] občanského zákoníku. Podle této definice je spotřebitelem fyzická osoba, která s obchodníkem činí právní úkon, který přímo nesouvisí s její hospodářskou nebo profesní činností.
- Občanský zákoník - Zákon ze dne 23. dubna 1964. (ÚŘ. VĚST.U. Č. 16, poz. 93 v platném znění.);
- Předpisy - tyto podmínky pro poskytování elektronických služeb v internetovém obchodě [název obchodu];
- Internetový obchod (Obchod) - internetové služby dostupné na adrese [adresa], prostřednictvím kterých může Zákazník zejména zadávat Objednávky;
- Zboží - produkty prezentované v internetovém obchodě;
- Prodejní smlouva - smlouva o prodeji Zboží, jak je definována v Občanském zákoníku, uzavřená mezi [provozovatel internetového obchodu] a Zákazníkem, uzavřené prostřednictvím webových stránek Obchodu;
- Zákon o právech spotřebitelů - Zákon ze dne 30. května 2014. o právech spotřebitelů (Úřední věstník Evropské unie č. L.U. 2014. pos. 827);
- Zákon o poskytování elektronických služeb - Zákon ze dne 18. července 2002. o poskytování služeb elektronickými prostředky (Dz. U. Č. 144, poz. 1204 v platném znění.);
- Objednávka - prohlášení Zákazníka o záměru přímo směřující k uzavření Kupní smlouvy, ve kterém je uveden zejména druh a množství Zboží.
- Obecná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky stanovují pravidla pro používání internetového obchodu, který je k dispozici na adrese: [webová adresa] a je jednacím řádem uvedeným v čl. 8 zákona o poskytování elektronických služeb.
- Internetový obchod, provozovaný na adrese: [webová adresa], provozuje společnost [uveďte totožnost obchodníka]..
- Tyto podmínky stanoví zejména [v závislosti na možnostech dostupných v obchodě]:
- pravidla pro registraci a používání účtu v internetovém obchodě;
- podmínky pro elektronickou rezervaci produktů dostupných v internetovém obchodě;
- podmínky pro zadávání elektronických objednávek v internetovém obchodě;
- pravidla pro uzavírání kupních smluv s využitím služeb poskytovaných internetovým obchodem.
- Používání internetového obchodu je možné za předpokladu, že systém ICT používaný zákazníkem splňuje následující minimální technické požadavky:
- [webový prohlížeč] verze [...] nebo později s podporou [označení potřebných aplikací, např. Java appletů],
- minimální rozlišení obrazovky [...] x [...] pixely.
- V souladu s platnými právními předpisy [Provozovatel obchodu] si vyhrazuje právo omezit poskytování služeb prostřednictvím internetového obchodu na osoby starší 18 let. V takovém případě budou potenciální zákazníci upozorněni na tuto skutečnost.
- Zákazníci mohou kdykoli získat přístup k těmto smluvním podmínkám prostřednictvím odkazu na domovské stránce webových stránek [webová adresa] a uložte jeho obsah a pořiďte výtisk.
- Pravidla používání internetového obchodu
- Za účelem zajištění bezpečnosti přenosu zpráv a údajů v souvislosti se službami poskytovanými v rámci webových stránek přijímá internetový obchod technická a organizační opatření odpovídající míře bezpečnostního rizika poskytovaných služeb, zejména opatření, která brání neoprávněným osobám získat a měnit osobní údaje přenášené prostřednictvím internetu.
- Zákazník je povinen:
- neposkytovat a nepřenášet obsah, který je zakázán zákonem, např. obsah, který propaguje násilí, je hanlivý nebo porušuje osobnostní a jiná práva třetích osob,
- používat internetový obchod způsobem, který nenarušuje jeho fungování, zejména pomocí specifického softwaru nebo zařízení,
- používat internetový obchod způsobem, který je v souladu s platnými zákony Polské republiky, s ustanoveními Podmínek používání a s obecnými zásadami používání internetu.
- Postup při uzavírání kupní smlouvy
- Informace o Zboží uvedené na webových stránkách Obchodu, zejména jeho popis, technické a užitné parametry a ceny, představují výzvu k uzavření smlouvy ve smyslu čl. 71 občanského zákoníku.
- Chcete-li uzavřít kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu, navštivte webové stránky [adresa], rozhodněte se [v závislosti na profilu daného obchodu zde může být uveden určitý druh zboží a případně i jeho specifikace - např. výběr zboží a jeho barev nebo výběr zahradního nábytku a doplňků ze sortimentu obchodu apod.], přijímání následných technických opatření na základě zpráv zobrazených zákazníkovi a informací dostupných na webových stránkách.
- Zboží objednané zákazníkem se vybírá přidáním do nákupního košíku.
- Při zadávání objednávky - dokud nekliknete na tlačítko [uveďte prosím tlačítko použité na stránce s přehledem objednávek, např. "Objednávám s povinností zaplatit" nebo jiné rovnocenné tlačítko označující povinnost zaplatit, např. "Objednávám a platím"] - Zákazník má možnost upravit zadané údaje a vybrané zboží. Za tímto účelem se řiďte zprávami zobrazenými zákazníkovi a informacemi dostupnými na adrese.
- Jakmile zákazník internetového obchodu zadá všechny potřebné údaje, zobrazí se mu přehled zadané objednávky. Souhrn objednávky bude obsahovat informace o:
- předmětu zakázky,
- jednotkovou cenu a celkovou cenu objednaných výrobků nebo služeb, včetně nákladů na dodání a případných dalších nákladů,
- vybraný způsob platby,
- zvolený způsob doručení,
- doba dodání,
- [...]
- Pro odeslání objednávky je nutné zadat osobní údaje označené jako povinné a stisknout tlačítko "........................" [Uveďte prosím tlačítko, kterým potvrzujete svou ochotu zadat placenou objednávku, např. "Objednávám s povinností zaplatit" nebo jiný ekvivalent pro vyjádření povinnosti zaplatit, např. "Objednávám a platím"].
- Odeslání Objednávky Zákazníkem představuje projev vůle uzavřít se Zákazníkem smlouvu [Provozovatel obchodu] Kupní smlouva v souladu s obchodními podmínkami.
- Po odeslání Objednávky obdrží Zákazník e-mail s názvem [...], obsahující konečné potvrzení všech podstatných prvků objednávky.
- Smlouva se považuje za uzavřenou okamžikem, kdy zákazník obdrží výše uvedenou e-mailovou zprávu.
- Smlouva se uzavírá v polštině. Evidence, zajištění a zpřístupnění údajů o objednávce a všeobecných obchodních podmínek (obchodní podmínky internetového obchodu) probíhá prostřednictvím e-mailu.
- Dodávka
- Dodání zboží je [omezeno na území Polské republiky] a je doručena na adresu uvedenou Zákazníkem při zadání Objednávky.
- Dodání objednaného Zboží bude provedeno kurýrní službou [uveďte všechny způsoby doručení objednaného Zboží dostupné v Obchodě]. Náklady na doručení jsou [uveďte přesné náklady na doručení nebo odkaz na stránku s podrobnými informacemi]. Náklady na doručení budou rovněž uvedeny v okamžiku zadání Objednávky.
- Dodací lhůta je od [...] na [...] pracovních dnů ode dne odeslání Objednávky Zákazníkem.
- Ceny a způsoby platby
- Ceny Zboží jsou uvedeny v polských zlotých a zahrnují všechny složky včetně DPH.
- Zákazník má možnost zaplatit cenu:
- bankovním převodem na číslo bankovního účtu [.........],
- platba prostřednictvím [uveďte elektronické platební systémy používané v obchodě],
- platební kartou [uvedení provozovatelů, jejichž karty jsou přijímány, a informace o tom, kdy je platba inkasována, např. "platba z kreditní karty je stržena při expedici zboží"],
- [jiná forma platby].
- Právo na odstoupení od smlouvy
- Zákazník, který je spotřebitelem, má 14denní lhůtu na odstoupení od smlouvy. Spotřebitel má právo odstoupit od této smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech od 1
- Chcete-li uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy, musíte nás informovat 2 o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou, faxem nebo e-mailem).
- Můžete použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, ale není to povinné. 3
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačí, když své sdělení týkající se uplatnění práva na odstoupení od smlouvy odešlete před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
- Účinky stažení
- Odstoupíte-li od této smlouvy, vrátíme vám všechny platby, které jsme od vás obdrželi, včetně nákladů na doručení (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících z vaší volby jiného typu doručení, než je nejlevnější typ standardního doručení, který nabízíme), a to neprodleně a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jsme byli informováni o vašem rozhodnutí uplatnit právo na odstoupení od této smlouvy. Pokud jste se výslovně nedohodli jinak, vrátíme vám platbu stejným platebním prostředkem, který jste použili při původní transakci; v každém případě vám v souvislosti s tímto vrácením nebudou účtovány žádné poplatky.
4
5
6
- Stížnosti na zboží
- [Provozovatel internetového obchodu] jako prodávající odpovídá zákazníkovi, který je spotřebitelem ve smyslu čl. 22[1] občanského zákoníku, z titulu záruky za vady v rozsahu stanoveném občanským zákoníkem, zejména čl. 556 a čl. 556[1] - 556[3] a následující občanského zákoníku.
- Stížnosti vyplývající z porušení práv zaručených zákonem nebo na základě těchto obchodních podmínek zasílejte na následující adresu [e-mailová adresa]. Prodávající se zavazuje vyřídit případnou reklamaci do 14 dnů.
- [Prodávající není výrobcem zboží. Výrobce ručí v rámci záruky za prodané Zboží za podmínek a po dobu uvedenou v záručním listu]. Pokud je to uvedeno v záručním listě, může zákazník uplatnit záruční nároky přímo u autorizovaného servisního střediska, jehož adresu nalezne na záručním listě.
- Stížnosti na poskytování elektronických služeb
- Internetový obchod se zavazuje zajistit plně korektní fungování webových stránek a stránek obchodu v rozsahu vyplývajícím z aktuálních technických znalostí a zavazuje se odstranit všechny technické závady nahlášené Zákazníky v přiměřené lhůtě.
- Nesrovnalosti týkající se fungování služby a webových stránek obchodu může zákazník písemně nahlásit na následující adresu: [adresa], e-mailem na adresu [email protected] nebo [pomocí kontaktního formuláře].
- V reklamaci by měl zákazník popsat typ a datum nesrovnalosti týkající se fungování obchodu.
- Řešení sporů a závěrečná ustanovení
- Zákazník, který je Spotřebitelem, může v případě zájmu využít mimosoudního řešení stížností a zjednání nápravy. Spory týkající se online nakupování lze řešit prostřednictvím mediačního řízení před zemskými inspektoráty obchodní inspekce nebo prostřednictvím rozhodčího soudu při zemském inspektorátu obchodní inspekce. Spotřebitel může využít i jiné způsoby mimosoudního řešení sporů a například podat stížnost prostřednictvím online platformy EU pro online řešení sporů, která je k dispozici na adrese: http://ec.evropa.eu/spotřebitelé/odr/
- Záležitosti neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí ustanoveními občanského zákoníku, ustanoveními zákona o poskytování elektronických služeb a dalšími příslušnými ustanoveními polského práva.
Spotřebitel nakupující v internetovém obchodě musí být ještě před podáním objednávky informován jak o svém právu na odstoupení od smlouvy, tak o výjimečných situacích, kdy je toto právo vyloučeno (čl. 12 body 9 - 12 zákona o právech spotřebitelů). Tyto informace (s výjimkou informací o neexistenci práva na odstoupení od smlouvy) lze poskytnout prostřednictvím vzorového poučení o odstoupení od smlouvy uvedeného v příloze 1 zákona o právech spotřebitelů. Obchodník, který poskytne spotřebiteli správně vyplněné informační oznámení, musí splnit informační povinnosti stanovené v čl. 12(1). 1 body 9 až 11 zákona.
Pro vytvoření správných údajů o právu na odstoupení od smlouvy si prosím přečtěte následující pokyny a vyplňte odpovídajícím způsobem černě zvýrazněný bod. 7 polí 1 2 3 4 5 6
Pokyny k plnění
- v případě smluv o poskytování služeb nebo smluv o dodávkách vody, plynu nebo elektřiny, pokud nejsou dodávány v omezeném objemu nebo stanoveném množství, dodávkách tepla nebo dodávkách digitálního obsahu, který není dodáván na hmotném nosiči: "uzavření smlouvy.";
- v případě smlouvy, která stanoví povinnost převést vlastnictví zboží (např. kupní smlouva, smlouva o dodávce nebo smlouva o dílo, která je movitou věcí): "kdy jste zboží převzali nebo kdy zboží převzala vámi určená třetí osoba, která není dopravcem".";
- v případě smlouvy zahrnující převod vlastnictví několika druhů zboží, které jsou dodávány samostatně: "v okamžiku, kdy vy získáte do vlastnictví poslední ze zboží nebo kdy třetí osoba, která není dopravcem a kterou jste určili, získá do vlastnictví poslední ze zboží".";
- v případě smlouvy, která vyžaduje převod vlastnického práva k věcem dodávaným na splátky nebo po částech: "kdy převezmete poslední zásilku nebo kus nebo kdy třetí strana, která není dopravcem a kterou jste určili, převezme poslední zásilku nebo kus".";
- v případě smluv o pravidelných dodávkách zboží na dobu určitou: "kdy jste převzali první položku nebo kdy třetí osoba jiná než dopravce, kterou jste uvedli, převzala první položku".".
(a) zadejte prosím:
- "Položku vyzvedneme" nebo:
- "Prosím, pošlete nám zboží zpět nebo nám ho předejte, případně .. [zde vložte jméno a případně úplnou poštovní adresu osoby, kterou jste zmocnili k převzetí položky], okamžitě a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám oznámíte odstoupení od této smlouvy. Lhůta je dodržena, pokud zboží odešlete zpět před uplynutím 14denní lhůty.".
- "Náklady na vrácení zboží neseme my.";
- "Budete muset nést přímé náklady na vrácení zboží.";
- Pokud v případě smlouvy uzavřené na dálku nenabídnete, že ponesete náklady na vrácení zboží a zboží nelze vzhledem k jeho povaze vrátit poštou obvyklým způsobem: "Budete muset uhradit přímé náklady na vrácení předmětu: ... PLN [vložte částku] .";
nebo pokud náklady na vrácení položky nelze předem přiměřeně odhadnout: "Budete muset nést přímé náklady na vrácení zboží. Výše těchto nákladů se odhaduje maximálně na přibližně ... PLN [uveďte částku] ."; - nebo pokud v případě smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory nemůže být věc vzhledem ke své povaze běžně vrácena poštou a byla v době uzavření smlouvy doručena spotřebiteli domů: "Zboží si vyzvedneme na naše náklady".
a